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STUDIO N.4 MANDALA E AUTISMO

2022-03-11 11:39

author

articoli scientifici, mandala, psicologia, pratica riflessiva, mandala terapia, arte del mandala, autism, ASD,

STUDIO N.4 MANDALA E AUTISMO

Something Is Going to Happen Here: The Use of Mandala Art in Enhancing Reflective Practice Kathleen Quinn ANS Adv Nurs Sci Jul/Sep 2019;42(3) Context:

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Something Is Going to Happen Here: The Use of Mandala Art in Enhancing Reflective Practice

 

Kathleen Quinn

 

ANS Adv Nurs Sci Jul/Sep 2019;42(3)

 

Context:Youth with autism spectrum disorder (ASD) demonstrates impairment in the ability to socially and emotionally relate to others that can limit participation in groups, interaction with peers, and building successful life relationships. Aims: The aim of this exploratory study was to examine the effects of a novel multimodal Mandala yoga program on social and emotional skills for youth with ASD. Subjects and Methods: Five males with ASD attended 1h yoga sessions, twice a week for 4 weeks. Multimodal Mandala yoga comprised 26 circular partner/group poses, color and tracing sheets, rhythmic chanting, yoga cards, and games. Treatment and Research Institute for ASD Social Skills Assessment (TSSA) scores were collected before and after the eight yoga sessions. The Modified Facial Mood Scale (MFMS) was used to observe mood changes before and after each yoga class. Paired sample t-tests were conducted on TSSA and MFMS scores to compare social and emotional differences post the 4-week camp. Narrative field notes were documented after each of the eight yoga sessions. Results: A significant improvement from pre- to post-test was found in overall TSSA (t(4) = .5.744, P = 0.005) and on respondent to initiation (t(4) = .3.726, P = 0.020), initiating interaction (t(4) = .8.5, P = 0.039), and affective understanding and perspective taking subscales (t(4) = .5.171 P =0.007). Youth's MFMS scores increased from 80% to 100% at the end of eight yoga sessions demonstrating a pleasant or positive mood. Thematic analysis of the narrative notes identified three key factors associated with the yoga experience: (a) enhanced mood and emotional expression, (b) increased empathy toward others, and (c) improved teamwork skills. Conclusion: This multimodal Mandala yoga training has implication for developing positive social

and emotional skills for youth with ASD.

 

Traduzione

Sta per succedere qualcosa qui: l'uso dell’arte del mandala per migliorare la pratica riflessiva

 

Kathleen Quinn

 

ANS Adv Nurs Sci Jul/Sep 2019;42(3)

 

Contesto: i giovani con disturbo dello spettro autistico (ASD) dimostrano una compromissione delle relazioni sociali ed emotive tale da limitare la loro partecipazione ai gruppi con i coetanei.

Obiettivi: Lo scopo di questo studio esplorativo era di esaminare gli effetti di un programma di Mandala yoga sulle abilità sociali ed emotive dei giovani con ASD.

Soggetti e metodi: hanno partecipato cinque maschi con ASD una sessione di un ora di yoga, due volte a settimana per 4 settimane. Lo yoga Mandala multimodale comprendeva 26 pose circolari di gruppo/partner, sono stati utilizzati colore e fogli da disegno, canti ritmici, carte yoga e giochi. I punteggi di valutazione (TSSA) sono stati raccolti prima e dopo le otto sessioni di yoga. La scala modificata dell'umore facciale (MFMS) è stato utilizzato per osservare i cambiamenti di umore prima e dopo ogni lezione di yoga. Sono stati condotti test t di campioni accoppiati

Punteggi TSSA e MFMS per confrontare le differenze sociali ed emotive dopo il campo di 4 settimane. Le note sul campo narrativo erano documentati dopo ciascuna delle otto sessioni di yoga. Risultati: è stato riscontrato un miglioramento significativo dal pre al post-test nel TSSA complessivo (t(4) = .5.744, P = 0.005) e sul rispondente all'inizio (t(4) = .3.726, P = 0.020), iniziando interazione (t(4) = .8.5, P = 0.039) e comprensione affettiva e presa di prospettiva sottoscale (t(4) = .5.171 P =0,007). I punteggi MFMS dei giovani sono aumentati dall'80% al 100% al termine di otto sessioni di yoga, dimostrando una piacevole o umore positivo. L'analisi tematica delle note narrative ha identificato tre fattori chiave associati allo yoga esperienza: (a) miglioramento dell'umore e dell'espressione emotiva, (b) maggiore empatia verso gli altri e (c) miglioramento abilità di lavoro di gruppo.Conclusioni: questa formazione multimodale di yoga Mandala ha implicazioni per lo sviluppo sociale positivo e abilità emotive per i giovani con ASD.

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